TU-154

Tematy nie mieszczące się w ramy innych działów
Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

TU-154

Nieprzeczytany post autor: hawk »

"Z wielkim poruszeniem i głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o katastrofie
lotniczej pod Smoleńskiem. Składamy szczere wyrazy współczucia Rodzinom i Bliskim
wszystkich Ofiar tej niewyobrażalnej tragedii.

Fundacja „Polskie Orły”

Zawiadamiamy, że we współpracy z 36 Specjalnym Pułkiem Lotnictwa Transportowego rozpoczęliśmy zbiórkę funduszy, mającą na celu wsparcie finansowe Dzieci Pilotów, którzy zginęli w katastrofie samolotu TU-154:

Śp. kpt. pil. Arkadiusza Protasiuka
Śp. mjr pil. Roberta Grzywny
Śp. por. pil. Artura Ziętka
Śp. chor. Andrzeja Michalaka

Darowizny na ten cel prosimy kierować na konto:
Dla wpłat w kraju: 45 1600 1169 0003 0132 0886 5150
Dla wpłat z zagranicy: PL45 1600 1169 0003 0132 0886 5150 BIC: PPABPLPK
Wpłata z dopiskiem:
POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM "

Zrodlo tutaj

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

Dla pewnosci spytalem czy calosc zostanie przekazana dzieciakom:

Dzień dobry,

proszę o informacje czy cała kwota zostanie przekazane dzieciom.
Informacje o Państwa zbiórce umieściliśmy również na naszym forum: http://forum.zapomniany.rybnik.pl

Odpowiedz:

Od: Agnieszka Korotyńska (adres e-mail na stronie: piknik-goraszka.pl)
Data: 19 kwietnia 2010 10:11
Temat: Re: POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM
Do: mnie ;-)

Witam serdecznie,

Tak, oczywiście cała kwota, zebrana przez nas, zostanie przekazana dzieciom. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i rozpowszechnianie tej inicjatywy.

Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Korotyńska

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

Link

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, o 14:10 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Valjean
Generał dywizji
Posty: 2858
Rejestracja: 27 kwie 2007, o 17:25
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Valjean »

Widać da się odejść z niskiego pułapu

Awatar użytkownika
pzkpfw
Starszy kapral
Posty: 260
Rejestracja: 23 lut 2008, o 18:07
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: pzkpfw »

Oba filmy nie prezentują odejścia, a samolot tak szybko wzbija się w górę na filmie 2, bo leci blisko mocy startowej (zwrocic uwage - skrzela i klapy schowane, slychac jak sie rozkreca silnik do pelnej). Pierwszy film znowu to podejscie, (klapy skrzela wypuszczone) z tym, ze samolot jeszcze zniżając się podnosi obroty (co trwa w wypadku turbowentylatorowego silnika dłuzsza chwile) dzieki czemu moze sobie pozwolić na tego low-passa. Nie ma co porównywać ze smolenskiem.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, o 19:25 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

Silniki rokzrecaja sie dopiero po dotknieciu plyty lotniska. Widac wyraznie jak leci dym z kol.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, o 20:24 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
woytas
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 7386
Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
Lokalizacja: Stolica regionu
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: woytas »

to jest tzw touch and go
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

Oogolnie chodzilo o to zeby pokazac ze tu jest wstanie to zrobic. Twierdzono ze to stata konstrukcja i nie potrafi sie odrazu wzniesc w powietrze.

Awatar użytkownika
woytas
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 7386
Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
Lokalizacja: Stolica regionu
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: woytas »

Tylko zaloga wie o tym, ze bedzie jechac w gore a nie parkowac.
Troszke inaczej jest wtedy przygotowana.
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

"Ci" tez powinni byc przygotowani. Ale to juz temat na inna dyskusje.

Awatar użytkownika
Tommi
Starszy sierżant
Posty: 586
Rejestracja: 22 sty 2008, o 13:57
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: Tommi »

w "smoleńskiej" sprawie najbardziej podoba mi się stwierdzenie, że kontrolerzy byli przebadani 10 kwietnia o 5,15 jeden, drugi 6,40, gdzie oboje zeznali, że takiego badania nie było, pozatym punkt medyczny jest na lotnisku od dłuższego czasu nieczynny.

Awatar użytkownika
pzkpfw
Starszy kapral
Posty: 260
Rejestracja: 23 lut 2008, o 18:07
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: pzkpfw »

Tak czy inaczej wiele wskazuje na winę naszych pilotów, w takich warunkach powinni odpuścić sobie w ogóle podejście (w raporcie MAK jest mapka podejścia taka jak jeppesenowskie z podanymi minimami pogodowymi) albo zrobić to precyzyjniej i zakończyć je "go around". Smutny bardzo z kolei jest fakt, że Rosjanie całkowicie się wybielili...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:13 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
pzkpfw
Starszy kapral
Posty: 260
Rejestracja: 23 lut 2008, o 18:07
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: pzkpfw »

http://www.youtube.com/watch?v=CFv4ADUuwhw

Tu macie podobną sytuację, leciał sobie nowiutki A320 i nie wyrobił do góry przed drzewami - samolot w konfiguracji do lądowania jak ta nasza tutka.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:22 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

pzkpfw pisze:Tu macie podobną sytuację, leciał sobie nowiutki A320 i nie wyrobił do góry przed drzewami - samolot w konfiguracji do lądowania jak ta nasza tutka.
I tu sie mylisz. Na filmie jest slawny wypadek a320 ktory jest pierwszym pasazerskim samolotem sterowanym w pelni komputerem (fly-by-wire). Jako ciekawostke dodam ze chodzily tam procki 286. Byl to bodajrze drugi lot tej maszyny i jeden z pierwszych po otrzymaniu certyfikatu przez A320. Airbusowi bylo bardzo nie na reke ten incydent i doprowadzono do obwinienia pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na gaz.
Co wiecej miesiac przed tym zdazeniem ostrzegano ze samolot moze wlasnie tak sie zachwoac na malej wysokosci (informacja ta jednak nie zostala rozeslana do pilotow).

Pozatym Airbus-y maja tendencje do podejmowania innych decyzji niz by chcial pilot (kompunikujac to przez "I don't think so") co na przyklad doprowadzilo do wypadniecia poza pas startowy w Warszawie. Kola samolotu wpadly w poslizg i komputer uznal ze samolot jeszcze nie wyladowal i nie wlaczyl hamulcow.

Awatar użytkownika
MarcooN
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 4495
Rejestracja: 24 gru 2006, o 16:51
Lokalizacja: Wilcza
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: MarcooN »

pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na ga
W filmiku pzkpfw ktokolwiek przeżył ?
>>>> http://picasaweb.google.com/Marcoon85 <<<<
...a ósmego dnia Bóg stworzył bunkry i bunkrowców

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

MarcooN pisze:
pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na ga
W filmiku pzkpfw ktokolwiek przeżył ?
Lot byl pokazowy, 133 osoby przezyly, 3 zginely.
Link

Mnie caly czas dziwi ze Tu-154 spadajacy na brzuch (w lesie) lamie sie na kilka czesci ale ogolnie jest caly. Spadajacy na grzbiet idzie w drobny mak.
Skoro brzuch tutki jest na tyle mocny ze wytrzymuje uderzenie o ziemie to tym samym powinno wytrzymac uderzenie "grzbietowe" gdzie grzbiet samolotu przejmuje czesc energi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 15:04 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pzkpfw
Starszy kapral
Posty: 260
Rejestracja: 23 lut 2008, o 18:07
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: pzkpfw »

Możliwe Hawk, rozbieżności z tego wynikły, ze różne źródła czytamy, widziałem różne opinie :) . Natomiast w sprawie z okęciem Ty się mylisz, bo ten arbuz lądował przy silnym wietrze i nie dość, ze wylądował w połowie pasa to przez 10 sekund nie dotknął go prawymi kołami (przez co się nie włączyły hamulce).
hawk pisze:spadajacy na brzuch (w lesie) lamie sie na kilka czesci ale ogolnie jest caly
To najwidoczniej nie jest do końca regułą. Nasze iły-62 w latach 80-tych też spadły na brzuchy a poszły w mak...
Inna sprawa, ze udane podejście na 2x NDB w takich warunkach pogodowych jest delikatnie mówiąc trudne, a ten radar PAR aż tak wiele nie pomoże. Wysokość decyzji była 100m a w stenogramach chopcy z jaka mówili, że widocznosc 400m podstawa chmur 50m, więc "noł łej".
Takie warunki na żadnym z Polskich lotnisk nie pozwolą wylądować, a wszędzie poza EPZG(zielona gora) jest ILS cat. I - jedynie na Okęciu może się udać i to jak się poszczęści, bo to pare metrów poniżej minimów, a tam jest ILS cat. II najlepszy w Polsce.
Podobno na Modlinie ma być dopiero III kategoria - europejski standard ;)
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
woytas
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 7386
Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
Lokalizacja: Stolica regionu
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: woytas »

w brzuchu samolotu sa wszystkie klamory, bagaze, kontenery - wiec stanowia jakis bufor - jak sie samolot obruci do gory kolami to caly ten ciezar wali w ziemi (a po drodze w tych ktorzy sa w kabinie)...

Jeden z ilow-62 rozwalil sie na forcie wojskowym - wyrznol w fose - nie bylo plaskacza...
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »

pzkpfw pisze:(...) Natomiast w sprawie z okęciem Ty się mylisz, bo ten arbuz lądował przy silnym wietrze i nie dość, ze wylądował w połowie pasa to przez 10 sekund nie dotknął go prawymi kołami (przez co się nie włączyły hamulce).
Cytuje
"Przebieg wypadku
Samolot typu Airbus A320-211 (...) rozbił się podczas nieskutecznego dobiegu (...) z powodu specyfiki działania systemu hamującego samolotu. System hamowania zadziałał za późno, ponieważ lewe koło dotknęło ziemi 9 sekund później niż prawe (z powodu działania silnego wiatru oraz tafli wody na płycie lotniska powstało zjawisko aquaplaningu, koła nie uzyskały tej samej prędkości kątowej, więc system uznał, że nie dotknęły podłoża), a automatyczny układ hamowania uruchamia się dopiero wtedy, gdy samolot oparty jest na obu kołach."

Czytales ze zrozumieniem? :mrgreen:
pzkpfw pisze: To najwidoczniej nie jest do końca regułą. Nasze iły-62 w latach 80-tych też spadły na brzuchy a poszły w mak...
Porownujesz dwie rozne maszyny. To tak jakby mowic ze mercedes jest niebezpieczny poniewaz w tico ludzie zgineli. Ja mowie o elementach konstrukcyjnych ktore w jednym wypadku dobrze zniosly wypadek w drogim wogole sie nie spisaly.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 16:46 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
woytas
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 7386
Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
Lokalizacja: Stolica regionu
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: woytas »

2 ciekawe zdjecia
Załączniki
RSBN - czyli mniejwiecej Radiotechniczeska Sistema Bliskiej Navigacji
RSBN - czyli mniejwiecej Radiotechniczeska Sistema Bliskiej Navigacji
smolensk.jpg
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!

Klaus BOLS
Starszy kapral
Posty: 269
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 09:51
Lokalizacja: Rybnik

Nieprzeczytany post autor: Klaus BOLS »

Przyczyną katastrofy były jadowite węże które zaatakowały załogę, były podłożone przez dywersantów ze specnazu.
Klaus w dom, Bóg w dom

krism
Starszy kapral
Posty: 250
Rejestracja: 11 lis 2007, o 15:45
Lokalizacja: rybnik

Nieprzeczytany post autor: krism »

1. Niestety z tego co wiem po tym locie nie wiele sie zmienilo , procedury zostaly skontrolowane, pulk sie ostal wraz z ludzmi i ich charakterami.
2. Ladowanie na brzuchu czy na plecach przy podejsciu 290km/h i tej konfiguracji wplywa na nic. (co nie zmienia faktu ze ostatnio znajomy wywrocil sie przy ladowaniu na dach (w rybniku) i nic sie nikomu nie stalo- ale to byly inne predkosci i inna konfiguracja aerodynamiki)
3. Szukanie glownej winy poza polska to troche oderwanie od rzeczywistosci.

Awatar użytkownika
hawk
Nadszyszkownik Generalny
Posty: 2413
Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: hawk »


Awatar użytkownika
adam11q
Starszy kapral
Posty: 238
Rejestracja: 14 maja 2010, o 16:04
Lokalizacja: Oberschlesien

Nieprzeczytany post autor: adam11q »

Ponoc dużo tez z tzw. raportu Millera pokrywa się z ustaleniami zespołu Macierewicza( oprócz sprawy " naprowadzania przez obsługę lotniska") - dlatego rząd blokuje ujawnienie tego raportu..Na bruk, albo za kraty musieliby isc bowiem niektórzy "wybitni ministrowie"...A wybory za pasem..

ODPOWIEDZ