TU-154
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
TU-154
"Z wielkim poruszeniem i głębokim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o katastrofie
lotniczej pod Smoleńskiem. Składamy szczere wyrazy współczucia Rodzinom i Bliskim
wszystkich Ofiar tej niewyobrażalnej tragedii.
Fundacja „Polskie Orły”
Zawiadamiamy, że we współpracy z 36 Specjalnym Pułkiem Lotnictwa Transportowego rozpoczęliśmy zbiórkę funduszy, mającą na celu wsparcie finansowe Dzieci Pilotów, którzy zginęli w katastrofie samolotu TU-154:
Śp. kpt. pil. Arkadiusza Protasiuka
Śp. mjr pil. Roberta Grzywny
Śp. por. pil. Artura Ziętka
Śp. chor. Andrzeja Michalaka
Darowizny na ten cel prosimy kierować na konto:
Dla wpłat w kraju: 45 1600 1169 0003 0132 0886 5150
Dla wpłat z zagranicy: PL45 1600 1169 0003 0132 0886 5150 BIC: PPABPLPK
Wpłata z dopiskiem:
POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM "
Zrodlo tutaj
lotniczej pod Smoleńskiem. Składamy szczere wyrazy współczucia Rodzinom i Bliskim
wszystkich Ofiar tej niewyobrażalnej tragedii.
Fundacja „Polskie Orły”
Zawiadamiamy, że we współpracy z 36 Specjalnym Pułkiem Lotnictwa Transportowego rozpoczęliśmy zbiórkę funduszy, mającą na celu wsparcie finansowe Dzieci Pilotów, którzy zginęli w katastrofie samolotu TU-154:
Śp. kpt. pil. Arkadiusza Protasiuka
Śp. mjr pil. Roberta Grzywny
Śp. por. pil. Artura Ziętka
Śp. chor. Andrzeja Michalaka
Darowizny na ten cel prosimy kierować na konto:
Dla wpłat w kraju: 45 1600 1169 0003 0132 0886 5150
Dla wpłat z zagranicy: PL45 1600 1169 0003 0132 0886 5150 BIC: PPABPLPK
Wpłata z dopiskiem:
POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM "
Zrodlo tutaj
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Dla pewnosci spytalem czy calosc zostanie przekazana dzieciakom:
Dzień dobry,
proszę o informacje czy cała kwota zostanie przekazane dzieciom.
Informacje o Państwa zbiórce umieściliśmy również na naszym forum: http://forum.zapomniany.rybnik.pl
Odpowiedz:
Od: Agnieszka Korotyńska (adres e-mail na stronie: piknik-goraszka.pl)
Data: 19 kwietnia 2010 10:11
Temat: Re: POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM
Do: mnie
Witam serdecznie,
Tak, oczywiście cała kwota, zebrana przez nas, zostanie przekazana dzieciom. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i rozpowszechnianie tej inicjatywy.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Korotyńska
Dzień dobry,
proszę o informacje czy cała kwota zostanie przekazane dzieciom.
Informacje o Państwa zbiórce umieściliśmy również na naszym forum: http://forum.zapomniany.rybnik.pl
Odpowiedz:
Od: Agnieszka Korotyńska (adres e-mail na stronie: piknik-goraszka.pl)
Data: 19 kwietnia 2010 10:11
Temat: Re: POMOC DLA DZIECI TRAGICZNIE POLEGŁYCH LOTNIKÓW W KATASTROFIE POD SMOLEŃSKIEM
Do: mnie
Witam serdecznie,
Tak, oczywiście cała kwota, zebrana przez nas, zostanie przekazana dzieciom. Bardzo dziękuję za zainteresowanie i rozpowszechnianie tej inicjatywy.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Korotyńska
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Link
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/r3j_h6d_HF8?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/8w7pbHrLP60?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, o 14:10 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.
Oba filmy nie prezentują odejścia, a samolot tak szybko wzbija się w górę na filmie 2, bo leci blisko mocy startowej (zwrocic uwage - skrzela i klapy schowane, slychac jak sie rozkreca silnik do pelnej). Pierwszy film znowu to podejscie, (klapy skrzela wypuszczone) z tym, ze samolot jeszcze zniżając się podnosi obroty (co trwa w wypadku turbowentylatorowego silnika dłuzsza chwile) dzieki czemu moze sobie pozwolić na tego low-passa. Nie ma co porównywać ze smolenskiem.
Ostatnio zmieniony 19 sty 2011, o 19:25 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
- woytas
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 7388
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
- Lokalizacja: Stolica regionu
- Kontakt:
to jest tzw touch and go
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!
- woytas
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 7388
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
- Lokalizacja: Stolica regionu
- Kontakt:
Tylko zaloga wie o tym, ze bedzie jechac w gore a nie parkowac.
Troszke inaczej jest wtedy przygotowana.
Troszke inaczej jest wtedy przygotowana.
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!
w "smoleńskiej" sprawie najbardziej podoba mi się stwierdzenie, że kontrolerzy byli przebadani 10 kwietnia o 5,15 jeden, drugi 6,40, gdzie oboje zeznali, że takiego badania nie było, pozatym punkt medyczny jest na lotnisku od dłuższego czasu nieczynny.
Pozdrawiam Tommi
https://www.mks-lok.rybnik.pl/
https://www.mks-lok.rybnik.pl/
Tak czy inaczej wiele wskazuje na winę naszych pilotów, w takich warunkach powinni odpuścić sobie w ogóle podejście (w raporcie MAK jest mapka podejścia taka jak jeppesenowskie z podanymi minimami pogodowymi) albo zrobić to precyzyjniej i zakończyć je "go around". Smutny bardzo z kolei jest fakt, że Rosjanie całkowicie się wybielili...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:13 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.youtube.com/watch?v=CFv4ADUuwhw
Tu macie podobną sytuację, leciał sobie nowiutki A320 i nie wyrobił do góry przed drzewami - samolot w konfiguracji do lądowania jak ta nasza tutka.
Tu macie podobną sytuację, leciał sobie nowiutki A320 i nie wyrobił do góry przed drzewami - samolot w konfiguracji do lądowania jak ta nasza tutka.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 13:22 przez pzkpfw, łącznie zmieniany 1 raz.
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
I tu sie mylisz. Na filmie jest slawny wypadek a320 ktory jest pierwszym pasazerskim samolotem sterowanym w pelni komputerem (fly-by-wire). Jako ciekawostke dodam ze chodzily tam procki 286. Byl to bodajrze drugi lot tej maszyny i jeden z pierwszych po otrzymaniu certyfikatu przez A320. Airbusowi bylo bardzo nie na reke ten incydent i doprowadzono do obwinienia pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na gaz.pzkpfw pisze:Tu macie podobną sytuację, leciał sobie nowiutki A320 i nie wyrobił do góry przed drzewami - samolot w konfiguracji do lądowania jak ta nasza tutka.
Co wiecej miesiac przed tym zdazeniem ostrzegano ze samolot moze wlasnie tak sie zachwoac na malej wysokosci (informacja ta jednak nie zostala rozeslana do pilotow).
Pozatym Airbus-y maja tendencje do podejmowania innych decyzji niz by chcial pilot (kompunikujac to przez "I don't think so") co na przyklad doprowadzilo do wypadniecia poza pas startowy w Warszawie. Kola samolotu wpadly w poslizg i komputer uznal ze samolot jeszcze nie wyladowal i nie wlaczyl hamulcow.
- MarcooN
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 4495
- Rejestracja: 24 gru 2006, o 16:51
- Lokalizacja: Wilcza
- Kontakt:
W filmiku pzkpfw ktokolwiek przeżył ?pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na ga
>>>> http://picasaweb.google.com/Marcoon85 <<<<
...a ósmego dnia Bóg stworzył bunkry i bunkrowców
...a ósmego dnia Bóg stworzył bunkry i bunkrowców
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Lot byl pokazowy, 133 osoby przezyly, 3 zginely.MarcooN pisze:W filmiku pzkpfw ktokolwiek przeżył ?pilota mimo iz ten twierdzil ze samolot nie reagowal na ga
Link
Mnie caly czas dziwi ze Tu-154 spadajacy na brzuch (w lesie) lamie sie na kilka czesci ale ogolnie jest caly. Spadajacy na grzbiet idzie w drobny mak.
Skoro brzuch tutki jest na tyle mocny ze wytrzymuje uderzenie o ziemie to tym samym powinno wytrzymac uderzenie "grzbietowe" gdzie grzbiet samolotu przejmuje czesc energi.
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 15:04 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.
Możliwe Hawk, rozbieżności z tego wynikły, ze różne źródła czytamy, widziałem różne opinie . Natomiast w sprawie z okęciem Ty się mylisz, bo ten arbuz lądował przy silnym wietrze i nie dość, ze wylądował w połowie pasa to przez 10 sekund nie dotknął go prawymi kołami (przez co się nie włączyły hamulce).
Inna sprawa, ze udane podejście na 2x NDB w takich warunkach pogodowych jest delikatnie mówiąc trudne, a ten radar PAR aż tak wiele nie pomoże. Wysokość decyzji była 100m a w stenogramach chopcy z jaka mówili, że widocznosc 400m podstawa chmur 50m, więc "noł łej".
Takie warunki na żadnym z Polskich lotnisk nie pozwolą wylądować, a wszędzie poza EPZG(zielona gora) jest ILS cat. I - jedynie na Okęciu może się udać i to jak się poszczęści, bo to pare metrów poniżej minimów, a tam jest ILS cat. II najlepszy w Polsce.
Podobno na Modlinie ma być dopiero III kategoria - europejski standard
To najwidoczniej nie jest do końca regułą. Nasze iły-62 w latach 80-tych też spadły na brzuchy a poszły w mak...hawk pisze:spadajacy na brzuch (w lesie) lamie sie na kilka czesci ale ogolnie jest caly
Inna sprawa, ze udane podejście na 2x NDB w takich warunkach pogodowych jest delikatnie mówiąc trudne, a ten radar PAR aż tak wiele nie pomoże. Wysokość decyzji była 100m a w stenogramach chopcy z jaka mówili, że widocznosc 400m podstawa chmur 50m, więc "noł łej".
Takie warunki na żadnym z Polskich lotnisk nie pozwolą wylądować, a wszędzie poza EPZG(zielona gora) jest ILS cat. I - jedynie na Okęciu może się udać i to jak się poszczęści, bo to pare metrów poniżej minimów, a tam jest ILS cat. II najlepszy w Polsce.
Podobno na Modlinie ma być dopiero III kategoria - europejski standard
- woytas
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 7388
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
- Lokalizacja: Stolica regionu
- Kontakt:
w brzuchu samolotu sa wszystkie klamory, bagaze, kontenery - wiec stanowia jakis bufor - jak sie samolot obruci do gory kolami to caly ten ciezar wali w ziemi (a po drodze w tych ktorzy sa w kabinie)...
Jeden z ilow-62 rozwalil sie na forcie wojskowym - wyrznol w fose - nie bylo plaskacza...
Jeden z ilow-62 rozwalil sie na forcie wojskowym - wyrznol w fose - nie bylo plaskacza...
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!
- hawk
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 2413
- Rejestracja: 9 gru 2006, o 00:43
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Cytujepzkpfw pisze:(...) Natomiast w sprawie z okęciem Ty się mylisz, bo ten arbuz lądował przy silnym wietrze i nie dość, ze wylądował w połowie pasa to przez 10 sekund nie dotknął go prawymi kołami (przez co się nie włączyły hamulce).
"Przebieg wypadku
Samolot typu Airbus A320-211 (...) rozbił się podczas nieskutecznego dobiegu (...) z powodu specyfiki działania systemu hamującego samolotu. System hamowania zadziałał za późno, ponieważ lewe koło dotknęło ziemi 9 sekund później niż prawe (z powodu działania silnego wiatru oraz tafli wody na płycie lotniska powstało zjawisko aquaplaningu, koła nie uzyskały tej samej prędkości kątowej, więc system uznał, że nie dotknęły podłoża), a automatyczny układ hamowania uruchamia się dopiero wtedy, gdy samolot oparty jest na obu kołach."
Czytales ze zrozumieniem?
Porownujesz dwie rozne maszyny. To tak jakby mowic ze mercedes jest niebezpieczny poniewaz w tico ludzie zgineli. Ja mowie o elementach konstrukcyjnych ktore w jednym wypadku dobrze zniosly wypadek w drogim wogole sie nie spisaly.pzkpfw pisze: To najwidoczniej nie jest do końca regułą. Nasze iły-62 w latach 80-tych też spadły na brzuchy a poszły w mak...
Ostatnio zmieniony 20 sty 2011, o 16:46 przez hawk, łącznie zmieniany 1 raz.
- woytas
- Nadszyszkownik Generalny
- Posty: 7388
- Rejestracja: 6 gru 2006, o 21:33
- Lokalizacja: Stolica regionu
- Kontakt:
2 ciekawe zdjecia
Księga Ezechiela: 25,17. "Ścieżka sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi. Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych doliną ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że Ja jestem Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". BAAM! BAAM! BAAM!
-
- Starszy kapral
- Posty: 269
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 09:51
- Lokalizacja: Rybnik
1. Niestety z tego co wiem po tym locie nie wiele sie zmienilo , procedury zostaly skontrolowane, pulk sie ostal wraz z ludzmi i ich charakterami.
2. Ladowanie na brzuchu czy na plecach przy podejsciu 290km/h i tej konfiguracji wplywa na nic. (co nie zmienia faktu ze ostatnio znajomy wywrocil sie przy ladowaniu na dach (w rybniku) i nic sie nikomu nie stalo- ale to byly inne predkosci i inna konfiguracja aerodynamiki)
3. Szukanie glownej winy poza polska to troche oderwanie od rzeczywistosci.
2. Ladowanie na brzuchu czy na plecach przy podejsciu 290km/h i tej konfiguracji wplywa na nic. (co nie zmienia faktu ze ostatnio znajomy wywrocil sie przy ladowaniu na dach (w rybniku) i nic sie nikomu nie stalo- ale to byly inne predkosci i inna konfiguracja aerodynamiki)
3. Szukanie glownej winy poza polska to troche oderwanie od rzeczywistosci.