MacioBA pisze:Ale w obu tych przypadkach to nie są kręgi betonowe... Na pierwszym zdjęciu widać, że strop jest albo monolityczny (prawdopodobnie widać deskowanie), albo wykonany z prefabrykatów (podłużnych elementów układanych łukowo w formie sklepienia), na drugim zdjęciu widać kształtki betonowe służące do budowy kanalizacji... jednakowoż na pewno nie są to żadne kręgi betonowe.
Fajna robota z opisem wszystkich szczelin - bardzo mi się podoba, ale jeśli ma się pojawić jakiś artykuł z fajną relacją to trzymajmy merytoryczny fason
Szczerze to nie znam się na budownictwie, więc nie będę polemizował z kimś, kto ma na ten temat jakieś pojęcie.
Dane, które opublikowałem pochodzą z kart ewidencyjnych obrony cywilnej i są z lat ok.1960. Na dzień dzisiejszy są to jedyne uwierzytelnione informacje na temat tych obiektów, ponieważ nadal są i będą (ewentualnie w innej formie) w ewidencji OC.
Nasze badania szczeliny p.lot na Chrobrego wykazały wiele nieścisłości odnośnie formy prezentowanych danych w kartach ewidencyjnych OC, (np. kąty, pod którymi skręcają tunele, czy chociażby faktyczna ilość czerpni powietrza itd.), więc jestem jak najbardziej skłonny przychylić się Pańskiemu zdaniu, tym bardziej, że wcześniej też otrzymałem podobną uwagę od jednego z forumowiczów.
Reasumując dane, które zaprezentowałem nie są w 100% zgodne z rzeczywistością.
Niestety na dzień dzisiejszy są to jedyne informacje, jakie można zdobyć o tych obiektach (ewentualnie mogłoby coś być w archiwum w Berlinie, ale do tego jest potrzebna znajomość niemieckiego).
Obiekty, które zostały zdjęte z ewidencji przed 2013 rokiem, nie doczekają się niestety już bardziej autentycznych opisów z mojej strony,
ale pozostałe takie jak: Szczelina p.lot na Chrobrego, Wolnej 17, Zagłoby, czy chociażby przy PKP, to jak najbardziej. Ale wszystko w swoim czasie.
Bardzo dziękuję, za cenne uwagi,
uwzględnię je przy pisaniu artykułu o Rybnickich szczelinach przeciwlotniczych.